لمینیت دندان

تفاوت لمینیت سرامیکی و کامپوزیتی دندان

 عموماً افرادی که به کلینیک مراجعه میکنند روش های لمینیت و کامپوزیت را دو روش متفاوت زیبایی دندان میدانند، در صورتی که به طور کلی لمینیت دندان  یک روش دندان پزشکی زیبایی است که در آن یک پوسته یا لایه به رنگ دندان از جنس سرامیک یا کامپوزیت بر روی سطح دندان های شما قرار می گیرد.

معمولاً در جامعه ما منظور افراد از لمینیت ، لمینیت سرامیکی و منظور افراد از کامپوزیت، لمینیت کامپوزیتی است.

 

چه زمانی از لمینیت استفاده میشود؟

  1. بلند کردن دندان های کوتاه
  2. تصحیح طرح لبخند
  3. تصحیح بد رنگی و بد شکلی دندان ها بدون ارتودنسی در فک بالا و پایین
  4. بستن فاصله بین دندان ها
  5. افزایش زیبایی و شفافیت داندان ها

 

کامپوزیت دندانی چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم لمینیت به دو صورت  لمینیت سرامیکی و کامپوزیت لمینیت انجام میگیرد.

لمینیت کامپوزیتی نوعی لمینیت دندانی است که در داخل کلینیک انجام میشود، میزان تراش کمی دارد و میتواند بد شکلی ها و بد رنگی‌های دندانی را تا حدی جبران کند اما نسبت به لمینیت سرامیکی درخشندگی کمتر و استحکام کمتری دارد.

 

سرامیک دندانی چیست؟

لمینیت سرامیکی معمولاً در برخی از نقاط دندانی تراش بیشتری نیاز دارد. نصب لمینیت سرامیکی چند مرحله دارد ابتدا تراش دندان ها انجام میگیرد پس از اتمام تراش ها قالبگیری از دندان ها صورت میگیرد، سپس طبق قالب در لابراتوار لمینیت سرامیکی آماده میشود و در داخل کلینیک روی دندان ها چسبانده میشود. لمینیت سرامیکی چون از مواد مستحکمی ساخته میشود و در نهایت در داخل کوره آماده میشود قدرت و درخشندگی بالاتری دارد همچینین نسبت به کامپوزیت هزینه بالاتری ( حدود یک و نیم برابر کامپوزیت) دارد.

 

مزایا  سرامیک دندانی

  • لمینیت سرامیکی در صورتیکه از مواد با کیفیت ساخته شوند ، دچار تغییر رنگ نمیشوند یا تغییر رنگ آنها در طول سالیان بسیار اندک است.
  • استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت دارد
  • ماندگاری بالاتری

مزایای کامپوزیت دندانی

  • کامپوزیت ها با میزان تراش نسبتاً کمتری روی دندان قرار میگیرند، حتی ممکن است در بعضی از قمستهای دندان نیازی به تراش وجود نداشته باشد.
  • هزینه کمتر نسبت به لمینیت سرامیکی
  • در صورت بروز مشکل به راحتی قابل اصلاح و ترمیم است ( برداشتن کامپوزیت دندانی بسیار ساده تر است).

 

لمینیت در چند جلسه انجام میشود؟

کامپوزیت دندان معمولاً در یک جلسه انجام میگیرد( برای هر دندان حدود ۱ ساعت) اما برای انجام سرامیک دندان برای هر ده واحد دندان معمولاً دو جلسه مورد نیاز است.

 

هزینه سرامیک و کامپوزیت دندان چه میزان است؟

هزینه لمینیت بسته به نوع مواد به کار رفته در هر دو مدل کامپوزیت و سرامیک متفاوت است.

کامپوزیتها انواع مختلف دارند که هزینه هر نوع متفاوت است،در کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر، ما از کامپوزیت جی سی و گرادیا استفاده میکینیم که جزو بهترین کامپوزیتهای زیبایی دندان در دنیا است.

سرامیک ها نیز انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدام نسبت به استحکام و درخشندگی هزینه متفاوتی دارند، در کلینیک تبسم مهر  ما از ای پی اس ایپرسیو مکس استفاده میکنیم که نتیجه آن یک ترکیب درخشنده و مستحکم است، در ضخامت بسیار کم قابلیت اجرا دارد، هزینه لابراتواری آن بالاتر و نتیجه بسیار بسیار بهتری دارد.

برای مشاوره در خصوصی لمینیت دندان با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *