ایمپلنت در کلینیک دندان پزشکی خوب

آیا همه چیز را درباره ایمپلنت میدانید؟

ایمپلنت دندانی

ایمپلنتهای دندانی درمان هایی هستند جهت جایگزینی دندان های از دست رفته که حدودأ سی سال است به صورت روتین در دنیا انجام میگیرند. در صورتی که بیمار شرایط مناسبی داشته باشد و درمان در یک کلینیک دندان پزشکی خوب انجام شود، عمر ایمپلنت دندانی تا سالیان سال خواهد بود.

ایمپلنت دندان چند مرحله دارد

  1. مرحله جراحی
  2. مرحله پروتز و روکش

این دو مرحله با فاصله سه تا شش ماه بسته به نوع استخوان بیمار انجام میشوند. در صورتی که این مراحل به درستی و به صورت علمی توسط یک دندان پزشک خوب انجام شوند ایمپلنت مادام العمر خواهد بود.

زمان لازم برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک

بسته به نوع استخوان فرد و اینکه ایمپلنت در فک بالا یا پایین قرار گیرد و اینکه آیا پیوند استخوان صورت گرفته یا نه، مدت جوش خوردن استخوان و ایمپلنت متفاوت است . بیمار اگر مشکل خاصی در خصوص کمبود استخوان یا تحلیل آن نداشته باشد برای فک پایین به حدود ۳ ماه و فک بالا به ۴ ماه زمان نیاز است تا ایمپلنت دندانی با استخوان جوش بخورد.

پروسه های پیوندی البته بسته به وسعت پیوند صورت گرفته زمان بیشتری برای جوش خوردن لازم دارند که معمولأ ۶ ماه زمان جوش خوردن استخوان و ایمپلنت است.

سن مناسب برای ایمپلنت

ایمپلنت دندانی حتما باید بعد از کامل شدن سن رشد برای افراد انجام شود. افرادی که هنوز سن رشدشان تمام نشده نمیتوانند درمان ایمپلنت انجام دهند. از طرفی محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد افراد مسن نیز در صورتی که شرایط سیستمیک و فیزیکی مناسبی داشته باشند درمان ایمپلنت برای آن ها صورت میگیرد.

روند و طول درمان ایمپلنت

در مرحله جراحی یک پیچ تیتانیومی در داخل فک بیمار قرار میگیرد سپس یک  فاصله زمانی نیاز است تا ایمپلنت با استخوان فک فرد جوش بخورد. پس از آن مرحله آماده سازی روکش است که شبیه به همان پروسه آماده سازی روکش دندان طبیعی است.

ایمپلنت فوری

در این  مدل از درمان ایمپلنت پس از کشیدن دندان اصلی فرد،  به سرعت ایمپلنت در داخل حفره دندانی بیمار قرار میگیرد. با این روش می توان در زمان صرفه جویی کرد چون پس از کشیده شدن دندان اگر ایملنت فوری صورت نگیرد ۳ تا ۴ ماه نیاز است تا فک برای ایمپلنت آماده شود.

موارد استفاده از درمان ایمپلنت

ایمپلنت درمانی برای دندان های از دست رفته است. در تمامی موارد پس از سن رشد در صورتیکه استخوان کافی فراهم باشد و فضای لازم در فک وجود داشته باشد ایمپلنت انجام میشود. با روش ایمپلنت دندان پروتزهای متحرک و روکش های نامناسبی کم کم منسوخ شدند.

موارد عدم استفاده از ایمپلنتت موارد خاصی هستند.این موارد بیشتر به شرایط سیستمیک و فیزیکی بیمار مربوط میشوند. در ذیل تعدادی از این موارد ذکر خواهند شد:

  • در صورتی که بیمار شرایط انجام جراحی در هر ناحیه از بدن را نداشته باشد طبیعتأ نمیتواند ایمپلنت انجام دهد
  • بیمارانی که داروهای خاصی مصرف میکنند مانند داروهای خاصی که برای پوکی استخوان استفاده میشود
  • افرادی که سرطان استخوان دارند
  • افرادی که برای درمان سرطان رادیو تراپی میکنند
  • بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده. درصد بسیاری از مردم دنیا مبتلا به دیابت هستند اگر این بیماری کنترل شده باشد و بیمار داروهای خود را در زمان مناسب مصرف کند میتواند یک کاندیدای مناسب برای درمان ایمپلنت باشد.
  • افرادی که در روز بیش از یک پاکت سیگار مصرف میکردند در گذشته امکان اینمپلنت نداشتند که اکنون این مساله نیز حل شده است.
البته که کشیدن کمتر سیگار به موفقیت ایمپلنت بسیار کمک میکند.

 

آیا ایمپلنت درد دارد

ترس از دندان پزشکی کاملا طبیعی و منطقی است مخصوصأ برای افرادی که در کودکی به کلینیک دندان پزشکی خوب مراجعه نکردند و خاطره بدی از دندان پزشکی دارند یا اطرافیان آن ها با مراجعه به کلینیک های دندان پزشکی غیر متخصص درمان های نامناسبی را تجربه کرده اند.

بسیاری از این ترس و استرس با مراجعه به بهترین کلینیک های دندان پزشکی با محیط و دندان پزشکان مناسب برطرف خواهد شد. کنترل ترس و استری بیمار مراجعه کننده به کلینیک دندان پزشکی تا حد زیادی بر عهده دندان پزشک است، در بهترین کلینیک های دندان پزشکی تهران پزشکان تمامی سعی خود را برای از بین بردن ترس و استرس بیمار به کار میگیرند.

ترس های بیمار در مراجعه به دندان پزشکی دو دسته اند یک دسته استرس های ناشی ازمراجعه های قبلی به دندان پزشکان غیر متخصص است، دسته دیگر واکنش طبیعی بدن به امور ناشناخته است.

همواره بسیاری از بیمارانی که به کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر مراجعه میکنند با ترس و استرس از دندان پزشکی مواجه هستند که پس از صحبت با بهترین دندان پزشکان کلینیک این ترس و اضطراب حداقل تا ۵۰% کاهش پیدا کرده است. بر طبق تحقیقات علمی میزان استرس فرد بر میزان تجربه درد بیمار تاثیر به سزایی دارد. اگر قبل از شروع پروسه دندان پزشک با صحبت با بیمار خود به کاهش استرس و ترس بیمار کمک کند، تجربه درمان نیز بهتر خواهد بود.  ترس بسیاری از بیماران از درمان با ایمپلنت به دلیل به هوش بودن فرد است. در کلینیک تبسم مهر در صورت ضرورت و ترس بالای بیمار شرایطی فراهم میشود که جراحی در بیهوشی برای بیمار صورت گیرد.

یکی از مهمترین نکات در ایمپلنت : اگر این درمان در بهترین کلینیکهای دندان پزشکی صورت گیرد بیمار هیچ دردی را تجربه نخواهد کرد.

مدیریت شرایط وروحی و روانی بیمار بر عهده کلینیک است. لازم است پزشکی که این درمان را انجام میدهد از لحاظ تکنیکی و روحی آموزش دیده باشد تا بهترین شرایط دندان پزشکی را برای بیمار فراهم کند.

درد و کبودی های بعد از درمان ایمپلنت

عکس العمل افراد نسبت به جراحی متفاوت است.در بهترین کلینیک های دندان پزشکی یکسری پروتکل خاص برای بیماران بعد از درمان تجویز میشود که در صورت رعایت توسط بیمار شرایط مطلوبی پس از جراحی به وجود میاید.

درمان ایمپلنت یک درمان بسیار ساده است.

هزینه و قیمت ایمپلنت

فاکتورهای متعددی بر هزینه ایمپلنت و قیمت ایمپلنت تاثیر گذارند. از جمله این موارد شرکت سازنده قطعات اپمپلنت و قیمت تمام شده خرید محصولات و از آن مهمتر درمانگر و شرایط و محیط درمانی که درمان در آن انجام میگیرد است.از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت سطح تبحر و تخصص دندان پزشک است. محیط و شرایط دندان پزشکی نیز بسیار بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است.

این که یک رنج قیمتی داخل کشور تعیین کنیم مساله ای بسیار سخت است. قیمتهای ایمپلنت از رنج خیلی پایین تا خیلی بالا در نوسان هستند. معمولأ قیمتهای بسیار پایین توسط افرادی پیشنهاد میشود که درمان های غیر‌اصولی و غیر‌علمی انجام میدهند و از قطعات نا‌متناسب استفاده میکنند. متاسفانه با تبلیغات، بسیاری از هموطنان ما جذب اینگونه کلینیکها میشوند. معمولأ بیماران پس از انجام این درمان های غیر اصولی به کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر مراجعه میکنند که در این مرحله دندان پزشکان کلینیک مجبور هستند درمان متفاوتی را از ابتدا برای بیمار آغاز کنند.

بیماران توجه داشته باشند حتما یک محیط دندان پزشکی خوب را انتخاب کنند که در آن پروسه های دندان پزشکی کاملأ علمی انجام شود. محیط یک کلینیک دندان پزشکی خوب باید به گونه ای باشد که برای جراحی یک مکان کاملأ استریل فراهم کند.

بیماران عزیز توجه کنند مراجعه به محیط های دندان پزشکی نا مناسب قطعا در آینده باعث صدمه به سلامتی و زیان مالی آن ها خواهد شد.

انواع ایمپلنت های دندانی

در دنیا تعداد زیادی از شرکت ها ایمپلنت با برندهای مختلفی تولید میکنند. در ایران نیز از برندهای مختلف ایمپلنت استفاده میشود. مساله مهم انتخاب بهترین برند ایمپلنت دندانی است.

 رده بندی برندهای مختلف ایمپلنت بر اساس کشورهای مختلف تولید کننده کار بسیار اشتباهی است. بر صرف اینکه یک ایمپلنت سوئیسی یا آمریکایی باشد دلیل بر بالا بودن کیفیت ساخت ایمپلنت دندانی نخواهد بود. در تمامی کشورها برندهای متعددی با درجه کیفیت و ساخت بسیار متنوع وجود دارند.

ایمپلنت‌های کره ای وجود دارند که در دنیا و حتی خود کشور آمریکا برند طراز اول ایمپلنت محسوب میشوند و میتوان برندهای ایمپلنت سوئیسی معرفی کرد که کیفیت پایین با هزینه خرید پایین برای دندان پزشک دارند. بنابراین توصیه کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر به بیمارن این است که قبل از تصمیم گیری در خصوص ایمپلنت حتما برند ایمپلنت مصرفی را از دندان پزشک خود جویا شوند و در خصوص آن تحقیقات لازم را انجام دهند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *