مراقبتهای بعد از درمان ریشه دندان یا عصب کشی

اگر دندا‌‌نهایتان بیش از اندازه حساس شده و در طول شب به خاطر درد دندان از خواب بیدار می‌شوید ممکن است نیاز به بررسی دندان‌های خود توسط یک متخصص ریشه دندان داشته باشید زیرا این عوامل میتواند زنگ خطری برای درمان ریشه دندان ها باشد. عوامل بسیاری می‌توانند به ناحیه پالپ و اعصاب دندان آسیب وارد کنند اما تشخیص بموقع و مراجعه زودهنگام به پزشک نقش مؤثری در درمان این بیماری و حفظ سلامت و ظاهر دندا‌‌نهایتان دارد. افرادی که دندان‌هایشان به سرما یا گرما حساس است و مدتی طول می‌کشد تا بهبود پیدا کند یا به هنگام فشار یا جویدن روی دندان‌ها احساس ناراحتی می‌کنند یا در اثر درد شدید دندان شب هنگام از خواب بیدار می‌شوند، ممکن است نیازمند عصب کشی و درمان ریشه دندان باشند.

و اما چند نکته درباره عصب کشی دندان ها:

  1. درد و تورم قبل و بعد از درمان ريشه طبيعي بوده که با تجويز آنتي بيوتيک و مسکن بر طرف ميگردد. معمولا دندان در بین جلسات درمانی و چند هفته پس از پایان آن به ضربه حساس خواهد بود. چنانچه براي مدتي طولانی ادامه پيدا کرد یا بر شدت آن افزوده شد با دندان پزشک خود تماس بگيريد
  2. درمان ريشه دندانها در بيش از ۹۰ % موارد با موفقيت همراه است و عدم موفقيت آن ممکن است بعلت شکستن فايل در ريشه , بيش از اندازه کوتاه يا بلند تر پر شدن ريشه , ماندن آبسه در نوک ريشه همر اه باشد که گاه با انجام عصب کشي مجدد و قطع ريشه قابل نگهدار ي است.
  3. بايد دانست با توجه به هزينه بيشتر عصب کشي , بايد مراقبت بيشتر انجام گيرد زيرا : الف ـ دندان عصب کشي شده بعلت نداشتن عصب به پوسيدگي , سرما و گرما حساس نبوده و در صورت بهداشت ضعيف براحتي پوسيده مي گردد و ب ـ بعلت خارج کردن عصب و محتويات پالپ و تراش زياد در تاج , دندان مرده همانند يک دندان زنده و محکم نبوده و بايد از خوردن غذاهاي سفت .و شکننده اجتناب کرد
  4. چنانچه پر کردگيهاي تاج بسيار وسيع باشد با قرار دادن پين داخل ريشه پر کردگي محافظت و محکم مي شود و يا جهت جلوگيري از شکستگي و عود پوسيدگي دندان عصب کشي شده زير روکش ميرود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *