فلوراید تراپی چیست؟

یک دندان پزشکی خوب برای مراقبت از دندان های شما دو مدل خدمت را ارئه میدهد.اقدامات مربوط به پیشگیری از پوسیدگی دندان ها و درمان مربوط به دندان ها یا لثه ها.

از جمله اقدامات مربوط به پیشگیری از پوسیده شدن دندان ها و صدمه به لثه ها میتوان به فلوارید تراپی اشاره کرد.

کی دندان های کودک را فلوراید تراپی کنیم؟

طبق آمار فلوراید تراپی دندان ها حدود ۲۶% پوسیدگی دندان ها را کم میکند. فلوراید تراپی هر شش ماه یکبار در مطب دندان پزشکی انجام میشود. معمولاً پس از سه سالگی که اولین ویزیت دندان پزشکی کودکان انجام میشود، فلوراید تراپی نیز آغاز میگردد.

برخی کودکان زیر سه سال به دلیل خوردن شیر در شب، پوسیدگی های وسیعی در دندانهای جلویی دارند. برای این کودکان که دندان های جلویی پوسیده دارند فلوراید تراپی قبل از سن ۳ سالگی نیز انجام میشود.

انواع فلوراید تراپی کودکان

فلوراید تراپی تری

دو نوع فلورایدتراپی داریم، مدل اول فلوراید تراپی تری نام دارد. یک مایع با قاشقک های مخصوص در دهان بچه ریخته میشود، این ماده ۴ دقیقه در دهان کودک در مطب دندان پزشکی نگه داشته میشود و پس از بیرون ریختن ماده فلوراید لازم است کودک تا دو ساعت از خوردن هر گونه ماده غذایی خودداری کند.

فلوراید تراپی وارنیش

برای بچه هایی که سن پایینتری دارند و احتمال قورت دادن ماده فلوراید بالار است از وارنیش استفاده میشود.این مدل مانند یک لاک کوچک روی تک تک دندان ها مالیده میشود. در این مدل چون میزان ماده در دهان و دندان کودک بسیار کمتر از مدل قبل است، اگر کودک مواد را قورت دهد مشکلی ایجاد نخواهد شد.

قورت دادن ماده فلوراید برای کودکان مضر است و باعث ایجاد مسمومیت فلوارید میشود.

فلوراید تراپی کودکان معمولاً شش ماه یکبار انجام میشود اما برای کودکانی که پوسیدگی دندان های انها زیاد است هر سه ماه انجام میگیرد.

فواید فلوراید تراپی کودکان

طبق تجربه کودکانی که هر ش ماه برای فلوراید تراپی مراجعه کرده اند، دندان های شیری سالمتر و پوسیدگی کمتر داشته اند.

از طرف دیگر با مراجعه شش ماهه کودک به یک دندان پزشک خوب پوسیدگی های دندانی زودتر شناسایی و برطرف میشود. این گونه کودک مجبور به عصب کشی دندان خود نیز نمیشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *