همه چیز درباره کامپوزیت دندانی و هزینه ها

کامپوزیت و همه چیز درباره آن

شما در این مقاله میتوانید همه آنچه لازم است را در خصوص کامپوزیت و هزینه انجام آن، کامپوزیت دندان های جلو و کامپوزیت دندان نامرتب مطالعه کنید.

کامپوزیت چیست ؟

کامپوزیت یکی از سه ماده اصلی برای پر کردن دندان ها در دندان پزشکی می باشد.ماده کامپوزیت همان ماده سفید رنگی است که استفاده از آن در سالهای اخیر برای پر کردن دندان ها افزایش پیدا کرده است. برای اکثر ترمیم های دندانی میتوان از کامپوزیت استفاده کرد به همین دلیل بسیاری از کلینیک های دندان پزشکی خوب در تهران در سالهای اخیر برای پر کردن دندان ها به جای آمالگام از کامپوزیت استفاده میکنند.

کامپوزیت ونیر چیست؟

از لحاظ علمی هر ماده ای که کل سطح دندان را می پوشاند لمینیت یا ونیر نام دارد. کامپوزیت ونیر داخل کلینیک دندان پزشکی ساخته میشوند. دندان پزشکان خوب قادر هستند با تراش خیلی کم و در مواردی بدون تراش دندان، ونیرهای کامپوزیتی را روی دندان قرار دهند.

در کلینیک های دندان پزشکی کامپوزیت های دندانی به هر شکل و رنگی که مورد پسند بیمار باشد ساخته میشوند. مدل های جدید کامپوزیت دندانی دارای استحکام و زیبایی بالاتری نسبت به مدل های قدیمیتر می باشند.

انواع کامپوزیت های دندانی و هزینه آنها

در دنیا انواع کامپوزیت ها با قیمت های متفاوت وجود دارد. انواع کامپوزیت ها از نظر رنگ، درجه استحکام، میزان رخشندگی، میزان پالیش پذیری آنها و قیمتشان بسیار متنوع هستند. با کامپوزیتهای ارزان هم میتوان کامپوزیت را انجام داد اما کیفیت کامپوزیت بسته به هزینه آن متفاوت است.

 قیمت کامپوزیت دندان بر اساس تخصص پزشک و موادی که استفاده میکند بسیار مختلف است. کامپوزیت در دندان پزشکی های تهران از واحدی ۱۰۰ تومن تا یک میلیون تومن انجام میشود. هزینه انجام پرسلن لمینیت نیز از هر واحد ۴۰۰ تومن تا ۳ میلیون تومان متفاوت است. باید توجه کرد تخصص پزشک ، ظرافت و زیبایی کار دندان پزشک همچنین مواد استفاده شده همه در تعیین هزینه کامپوزیت دندانی تاثیر گذار هستند.

بیماران عزیز دقت کنند کامپوزیت های ارزان و کم قیمت استحکام و دوام مناسبی نخواهند داشت!

انواع رنگ کامپوزیت های دندانی؟

رنگ کامپوزیت دندانی از دبل بلیچ که خیلی سفید است تا بلیچ که رنگ دندانهای سفید است، متفاوت میباشد. و پس از آن بر اساس درجه بندی های رنگ کامپوزیت ها از A1 و B1 به ترتیب به سمت رنگ های تیره تر تعیین میشود.

هزینه کامپوزیت کل دندان ها چقدر است؟

هزینه کامپوزیت دندان بسته به عوامل بسیار مختلفی است. اگر فرد کامپوزیت را در یک هزینه کامپوزیت کل دندان ها بسته به تعداد دندان هایی است که لمینیت کامپوزیت روی آنها قرار میگیرد. افراد معمولا از ۶ واحد دندان جلو تا  بین ۲۰ واحد دندانی را کامپوزیت میکنند.

آیا پس از انجام کامپوزیت نیاز به مراجعه مجدد به دندان پزشک هست؟

پس از قراردادن کامپوزیت روی سطح دندان ها لازم است فرد به طور سالیانه به یک کلینیک دندان پزشکی خوب مراجعه کند. برای حفظ رنگ کامپوزیت دندانی لازم است سالی یک بار کامپوزیت ها پولیش شوند .

عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

به دلیل هزینه نسبتا بالایی که افراد برای کامپوزیت دندان های خود انجام میدهند معمولا عمر کامپوزیت اهمیت بسیار بالایی برای آنها دارد. طول عمر کامپوزیت دندانی نیز از جمله مواردی است که به مواد استفاده شده در دندان پزشکی بستگی دارد. اگر شما کامپوزیت خود را در یک کلینیک دندان پزشکی خوب انجام دهید، معمولا عمر متوسط کمپوزیت های دندانی ۵ تا ۷ سال است. در صورتی نگه داری درست و اصولی توسط فرد صورت گیرد تا ده سال نیز کامپوزیت ونیر عمر میکند.

در صورت نگه داری درست عمر کامپوزیت دندانی به ۱۰ سال نیز میرسد!

کامپوزیت دندان های جلو

اگر از ماده کامپوزیت فقط برای پر کردن سطح دندان استفاده شده باشد، پر کردن دندان های جلو تفاوتی با سایر دندان ها نخواهد داشت. انجام کامپوزیت زیبایی دندان های جلو نیز همانند سایر دندان ها خواهد بود.

کامپوزیت دندان های نامرتب

انجام کامپوزیت برای دندان ها ی نامرتب دغدغه ی بسیاری از افرادی است که به کلینیک های دندان پزشکی مراجعه میکنند. به دلیل اینکه برای قرار دادن کامپوزیت تراش دندانی با عمقهای متفاوت انجام میشود و رعایت بهداشت پس از انجام کامپوزیت اهمیت بالایی پیدا میکند، اولویت برای دندانهای نامرتب با مراجعه به یک کلینیک دندان پزشکی خوب برای ارتودنسی است. اما اگر دندان پزشک تشخیص دهد امکان کامپوزیت وجود دارد فرد با دندان نامرتب هم میتواند کامپوزیت انجام دهد. در دندان پزشکی تبسم مهر نیز اگر میزان نامرتب بودن دندان ها و همچنین زوایای دندانی به گونه ای باشد که پزشک کامپوزیت زیبایی را میسر بداند، کامپوزیت برای دندان های نامرتب انجام میشود.

برای دندان های نامرتب اولویت با انجام ارتودنسی است!

عوارض کامپوزیت دندان های جلو

با توجه به اینکه به دلیل هزینه کامپوزیت بسیاری از افراد تنها به انجام کامپوزیت دندان های جلو خود بسنده میکنند لازم است به عوارض کامپوزیت دندان های جلو نیز اشاره کرد. انجام کامپوزیت دندان های جلو عوارضی خاصی ندارد. گهگاه ممکن است تراشی در حد مینا برای دندان جلو نیاز باشد که آسیب چندانی ایجاد نمیکند. البته برای افرادی که دندان های جلو آنها رو به بیرون دهان است ، ارتودنسی توصیه میشود.

عمر کامپوزیت دندان های جلو چقدر است؟

عمر کامپوزیت دندان های جلو هم مانند دیگر دندان ها در صورت رعایت بهداشت تا حدود ۱۰ سال است.

کامپوزیت رنگ دندان

همه کامپوزیت ها رنگ دندان هستند اما درجه روشنی و درخشندگی کامپوزیت بسته به سلیقه بیمار تعیین میشود.

قیمت کامپوزیت دندان در سال ۹۸

در خصوص تعیین قیمت کامپوزیت دندانی نمیتوان به طور قطعی صحبت کرد. هزینه کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. انجام کامپوزیت دندانی در یک کلینیک دندان پزشکی خوب در تهران با استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت در سال ۹۸ با کمی تغییر نسبت به سال ۹۷ انجام میشود. معمولا در کلینیک های دندان پزشکی تهران هزینه انجام یک واحد پرسلن لمینیت از ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان در نوسان است. برای اطلاع از هزینه و قیمت کامپوزیت دندانی با کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر تماس بگیرید.

بنابر دقت نظر، تجربه و مهارت پزشک و نوع مواد، قیمت لمینیت ها متفاوت است!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *