بی حسی و بی هوشی کودکان

بیهوشی و بی‌حسی کودکان در دندان پزشکی

همواره والدین از ترمیم دندان کودکان با بیهوشی و بی حسی ابراز نگرانی میکنند. این امری است طبیعی زیرا با آگاهی از عوارض مخصوصاً بیهوشی جهت دندان پزشکی برای کودکان، مگر در موارد خاص والدین رضایت به این کار نخواهند داد. در ادامه با ارائه توضیح مختصری از روال کاری کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر سعی شده تا حد امکان نسبت به ایجاد اطمینان خاطر در والدین قدم برداشت.

بیهوشی کودکان

در کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر بی هوشی کودکان برای درمان دندان پزشکی انجام نمی‌گردد. ولی اگر کودکی سن کمی داشته باشد و تعداد دندان های خراب کودک نیز بالا باشد برای جلوگیری از مراجعه به دفعات کودک به دندان پزشکی و جلوگیری از وارد آمدن فشار روانی که باعث استرس شدید، ترس و دلهره و نا آرامی و ناراحتی کودک میگردد، به نفع کودک است که بیهوشی انجام گیرد. متأسفانه در برخی از کلینیک های دندان پزشکی حتی برای پر کردن یک دندان نیز از بیهوشی استفاده می‌شود. بیهوشی کودکان برای دندان پزشکی علاوه بر هزینه بالاتر برای سلامتی کودک بسیار خطرناک است.

بدلیل عوارض داروی بیهوشی، بیهوش کردن کودک به دفعات برای انجام درمان دندان پزشکی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بی حسی دندان کودکان

روال کاری کلینیک دندان پزشکی تبسم مهر به گونه ایست که از ابتدا کار درمان دندان کودک بدون بی حسی انجام میشود، اگر دندان کودک حساس باشد یا کودک اجازه استفاده دکتر گودرزی از توربین را ندهد، یا دکتر از حرکات بدن کودک مثل مشت کردن دستان و یا پرش از روی صندلی متوجه درد کودک شود، بی حسی انجام میشود.

معمولاً اگر درمان با آب زیاد انجام شود و دکتر با سرعت کم کار درمان را انجام دهد، کودک درد نخواهد داشت و تا زمانی که درد کودک از درد تزریق بیحسی کمتر باشد، بی حسی انجام نمیشود، اما اگر میزان درد طوری باشد که بچه در رنج باشد بیحسی صورت میگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *